Statcounter

tisdag 6 mars 2012

Alla andra

Herregud vad folk runt omkring mig skaffar ungar just nu. Nån slags massproduktion på gång eller?
Själv har jag inte den minsta lilla tanke på sånt och hör verkligen ingen biologisk klocka som tickar.
Nån gång får jag säker barn. Men det är långt borta.
Nog för att jag blir alldeles glad av alla babykläder på Lindex, men familjeliv innebär ju mer än gullig shopping.
Jag ser fortfarande bäbisar som skrikande varelser som bara behöver mat, blöjor och just det - få skrika tills öronen blöder. Och kanske kräkas lite på någons axel.
Ber för mitt liv att jag får en snäll unge när det väl blir dags.
Det enda jag vill bli mamma till nu är en koala, en hund eller ett spökdjur.
Men även det kan jag nöja mig med att se på tv.

2 kommentarer:

  1. Snällt barn? Alla är snälla men vissa har dock problem med magen och skriker mer. Va glad över att folk vill ha barn annars hade du ju varit i ett annat land än Sverige.

    / T.M och C.L

    SvaraRadera
  2. Hej T.M och C.L. Ja jag är väldigt omogen och inte alls redo för barn än, därav mina åsikter. Nån gång kanske jag blir redo för att ha barn och då kommer jag säkert älska det, vilken liten skitunge det än blir, för så fungerar det väl? Och vad är det som säger att jag har det bättre för att jag bor i Sverige? Nog för att jag är lite emotionellt handikappad ibland, men till och med jag tvivlar på att det spelar någon roll vilket land man bor i, så länge man har en bra familj.
    Det råkar vara så att jag har en familj som älskar mig i Guatemala också och hade de kunnat hade de behållit mig och jag hade haft det minst lika bra där som i Sverige.
    Tack för kommentaren, uppskattar den och att överhuvudtaget någon orkar läsa denna blogg som inte är det minsta intressant.
    Trevlig sommar!

    SvaraRadera