Statcounter

onsdag 27 november 2013

Alltså, nej.

Nej, just nu är det inte kul. NEJ.
Det är inte bara handelsjuristerna som har en "vägg".
Vi textilekonomer har det också. Just nu.
Tack och lov för att det inte är en hel termin åtminstone, men det här räcker gott och väl.
Vem kom på den icke så pedagogiska idén med dagliga inlämningar och presentationer i båda kurserna man läser samtidigt?
Jag har haft ångest för morgondagen ända sedan i måndags eftersom jag vet att vi ska hinna skriva ytterligare en rapport på en halv dag och sedan kommer att få kritik för att vi inte har gjort en tillräckligt djupgående analys.

Är det meningen att man ska hinna det på en halv dag eller?
Inte enligt mig, jag vill strejka och hinna äta lunch i lugn och ro för en gång skull.

På söndag börjar jag jobba igen. Hejdå liv.
Inte för att jag hinner ha något ändå för tillfället.
Faktiskt ganska skönt att jobba också för då hinner jag inte plugga de dagarna.
Och dessutom är jag inte "ledig" heller, vilket gör att jag slipper ursäkta mig från diverse aktiviteter för att jag är alldeles för trött för att orka producera en endaste tanke som inte har med hållbarhetsredovisning eller försörjningskedjor att göra.

Och sen detta mörker ovan på det här.
Men blir ju inte mer motiverad liksom.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar