Statcounter

fredag 1 november 2013

Mitt i prick

http://www.youtube.com/watch?v=OINa46HeWg8

Kolla in den.
Jag blir så trött när jag inser att världen ser ut just så.
Alla telefoner.
Instagram, facebook. Till vilken nytta?
Jag känner mig gammal eftersom jag nästan enbart använder min telefon till att ringa, smsa och kolla mail.
Eventuellt busstidtabellen eller skolschemat.
Men det finns ändå i min "fysiska" kalender som jag föredrar bättre.

Hörde idag om en undersökning som visar att människan endast kan koncentrera sig helt effektivt i 15 minuter idag. Sedan kommer behovet av sociala medier ikapp.
Och det gäller den generationen som kommer ihåg hur ett modem låter och när det häftigast man kunde göra på en dator, var att spela MS Röj.
Känns ju lagom lovande för dagens 3åringar som redan kan använda en iPad utan hjälp från vuxna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar