Statcounter

söndag 5 december 2010

Hatet inom oss

Hatet, cynismen och bitterheten genomsyrade oss i helgen.
Vi är bra på att hata.
Vi kan hata på ett bra sätt.
Love is noise, love is pain. Nu ska jag inte gå in på vad jag anser vara meningen med Richard Ashcrofts ord, men de orden ska sitta i min hud en vacker dag. Förhoppningsvis ganska snart.
Jag har alltid tänkt att det är sant. Men nu tänker jag inte längre. Nu vet jag. Eller. Har jag egentligen vetat det hela tiden?

Varför är det aldrig vi som vinner 25000 i månaden i 25 år förresten?
Vi som har så storslagna planer.

Och tänk om man hade 14 barn, varav 8st födda på samma gång.
Och tänk att gå med dem på Nordstan en lördag innan jul.
Tänk på det ni.

Nu har jag inte tid längre. You Tarzan, me busy woman.

1 kommentar:

  1. Åh! Du är så bra! Och jag skrattar när jag läser! Vi är så bra!

    SvaraRadera