Statcounter

tisdag 5 oktober 2010

Egocentrerad kommunikation

Den här dagen har varit så lärorik.
Kommunikation är så fantastiskt intressant och fascinerande. Speciellt den egocentrerade.
"Det är ett sundhetstecken att man ibland blir trött på sig själv"
Jag kanske är konstig, men det är så spännande varje gång jag träffar människor som uppenbarligen inte kan få nog av att prata om sig själv och avbryta alla andra för att berätta något om just sig själv hela tiden.
Helt otroligt att de inte hör hur de låter och blir trötta på det.
Jag tänker varje gång "det kanske blir annorlunda idag, hon/han kanske kan prata om något annat".
MEN nej.
Tydligen inte.
Fascinerande.
Jag blir trött på mig själv hela tiden. Jättefort. Om folk jag inte sett på länge frågar vad jag har gjort på sistone, blir det fasansfullt tröttsamt att bara höra sig själv gå på med "Jag gjorde, jag vill, jag ska, jag tycker.." BLAH.
Alltså på allvar. Det är helt imponerande hur vissa inte upplever sådant någon gång.
Jag känner en del såna människor och varje gång  jag träffar dem och de gör sådär så kan jag inte låta bli att bli lika imponerad. VARJE GÅNG.
Men självklart blir jag irriterad också. Men det blir väl alla.
Det finns med all säkerhet en hel del människor som går omkring och stör sig på mig och det får de gärna göra.
För alla är vi irriterande ibland. Så är det bara.
Vi är helt enkelt en bunt egocentriska jävlar allihopa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar