Statcounter

lördag 30 oktober 2010

Tick Tick Boom

Har just kommit hem helskinnad till Borås, har överlevt ett bombhotat Göteborg.

Fredagskvällen spenderades hos min classmate Rebecca med nästan hela klassen i hennes überfina lägenhet i Göteborg.
Vi åt tapas och lekte lekar och skrattade. Skrattade konstant nästan. Gud vad underbar klass jag har.
Spårvagn till centralen med vänner och sen 6:an vidare till Vågmästareplatsen för att sova hos underbara Räkan och Jonas.
Bra att ha vänner lite överallt.
Efter god frukost och lite småprat, drog jag in till stan som var överbefolkad av poliser(finns det faktiskt så många i Sverige?) och shoppade lite smått. Fotobok om grungen, brun turban och brunmelerad, grungeinspirerad, stickad tröja.

Gick genom tunneln mellan Nordstan och centralen och hittade Liam.
En svensk Liam.
Han bara satt där, sjöng, spelade och såg ut som en gud.
Fick ont i hjärtat och blev lycklig, la min sista 50-lapp i hans hatt och gick därifrån.
Det var då jag började älska Göteborg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar