Statcounter

tisdag 19 oktober 2010

Just kids.

Läste ut boken igår natt. Underbar.
Blev otroligt inspirerad av Robert Mapplethorpes verk, trots att de knappt syntes i boken.
Vill bara göra en massa collage nu.
En massa collage med snygga bilder som folk inte skulle våga använda.
Och läsa Rimbaud, Allen Ginsberg och William S. Burroughs.

Ibland tror jag att jag just i denna ålder borde ha befunnit mig i New York någon gång i början på 70-talet.
Eller London. Det hade passat mig perfekt.
Jag hade bott i närheten av Chelsea, i en kall vindsvåning med endast ett litet fönster.
Jag och mitt konstnärsmaterial. Vi hade varit lyckliga där.
Jag hade tillbringat helgerna på Max's och CBGB med personer som Bebe Buell, Todd Rundgren, Joey Ramone, Sable Starr, David Johansen och Anita Pallenberg.
Jag hade lärt känna Danny Fields och fått mig någon slags karriär inom en ny subkultur.
Jag hade dyrkat Iggy Pop och David Bowie på riktigt nära håll.
Det ni. Det hade verkligen varit något.

Och ni ovetande som envist håller fast om att punken föddes i England, ni kan vara tysta.
Punken föddes i USA. End of story.
Läs på. Sen kan ni yttra er. Eller vara tysta.
Ni väljer själva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar