Statcounter

tisdag 7 september 2010

Colourful

Nu känns det att skolan har dragit igång. Min "att göra-lista" är faktiskt längre än på länge.
Ikväll ska jag försöka mig på Corel DESIGNER 12 för att göra en übersnygg T-shirt som alla vill ha.
Ska nog gå bra tror jag. Känner igen det mesta i programmet, men så blir det kanske när man sitter på skolan för skojs skull och nöter Kaledo en massa eftermiddagar.
Modeteckningen idag var riktigt kul. Gjorde en man (!!) i samma stil som Liselott Watkins skisser. Snygg blev han minsann.

I helgen köpte jag en skohylla. EN. Och precis som min vän Räkan, undrade jag direkt när jag kom hem hur jag kunde vara så naiv och tro att jag kunde klara mig med endast en. Sprang ner direkt och köpte två till.
Ser faktiskt rätt fint ut med alla skor i rummet, även om jag verkligen borde tvätta mina röda converse.

Igår insåg jag att jag måste ha fler böcker. Funderar på allvar på att låna någon tung rackare som exempelvis "Brott och straff", enbart för att sakta ner min läshastighet, som nu ligger på ca 3 böcker/vecka om jag räknar rätt. Så går det när man inte har någon speciell kurslitteratur än så länge.

En glad nyhet. LIAM HÄNGER ÄNTLIGEN PÅ VÄGGEN!! I och för sig enbart i en plastficka, men ändå. Har dock tagit mig från november förra året tills nu att åstadkomma detta. Bättre sent än aldrig.

1 kommentar: