Statcounter

torsdag 9 september 2010

First I take Borås..

Japp. Först tar jag Borås. Sen får vi se. Alla i klassen fick en lapp men goda "råd" av en lärare i veckan och på min stod det att man ska göra det man känner starkt för.
Jag känner starkt för London och har gjort det rätt länge. I alla fall ett par år.
Men på tisdag bär det av till Paris. Har fått en massa info om resan idag och mer blir det på måndag.
Har antecknat tre sidor om hur man bör uppföra sig och klä sig på tygmässan Premiére Vision som vi ska besöka. Kan bli spännande. Får se om man klarar av det, men det ska nog gå. Prata engelska och vara trevlig är väl inte omöjligt? Det som kan bli omöjligt är packningen och skovalet.
Börjar ångra att jag inte tog med mig den stora resväskan eftersom vi ska samla på oss allt material vi kan under våran vistelse och faktiskt MÅSTE vara snygga för att bli socialt accepterade av den franska befolkningen.
Det där med att klampa in i converse hos Chanel går bort, helt klart. Varför packade jag inte med mig ett enda par pumps?
Jo. För att ha en ursäkt att få köpa fler. Klädkrisen kommer att vara ett faktum nästa tisdag. Hur ska JAG orka vara uppklädd en hel vecka? Inte likt mig. Men, det ska nog ordnas, jag är ju en kameleont. Smälter in på vilken festival som helst men skulle nog samtidigt kunna gå på Nobelmiddagen. OM jag ville.
Men det vill jag inte. Festival tackar jag däremot gärna ja till.
Är i alla fall oerhört exalterad över den kommande resan och jag tror att mitt insamlande av inspiration kommer att gå som smort.

Nu ska jag återgå till mina tygprover och fortsätta grubbla lite över kläder och storleken på min resväska.
Har dock kommit underfund med att det mesta går att lösa med de lå kassarna från IKEA.

5 kommentarer:

  1. Ååh så glad jag blir med så mycke uppdatering! =D Känns nästan som att du är i lule. Jag har dock ett krav! Det är så klart bilder från kommande paris resan så du int glömmer det.. =)

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Jönsson - bilder vill vi se!

    Åh, Paris! Jag tänkte på dig idag och funderade över hur snart det bär av, och nu fick jag ju svaret! Ringer dig tomorrow!

    Och btw; du är bäst - du klarar allt du vill och lite till! :)

    SvaraRadera
  3. Haha, när jag skrev förra kommentaren fick jag världens roligaste kontrollord: popmeep! Haha :P Användbart!

    SvaraRadera
  4. Haha du märker säkert av mig mer här än i Luleå Jönsson, vi hann ju nästan aldrig träffas:p

    Ja, paris blir underbart! Lovar bilder, men kanske inte här utan på facebook istället, mest troligt.

    SvaraRadera
  5. Du är så duktig Maria, du kommer göra succé i Paris, du måste ringa när du kommer tillbaka och uppdatara!
    /Räk:)

    SvaraRadera