Statcounter

torsdag 23 september 2010

Valet och drömmar - på gott och ont

Just det. Lovade en liten rapport om mina åsikter om riksdagsvalet 2010.
Mina åsikter kan sammanfattas med ett ord. Blä. Eller möjligtvis "fan". Eller "uuueeööähäähhä".
Jag tycker att det är en rätt bra sammanfattning.
Jag har aldrig känt någon tvekan om vad jag har för nationalitet.
Jag är svensk. Eller var i alla falll det till i helgen.
Nu vet jag inte riktigt. Det finns ju nämligen vissa i detta land som skulle anse att jag absolut inte är svensk och därför roffar åt mig skola, jobb och bidrag på det svenska folkets bekostnad.
Men nu är jag faktiskt ganska så svensk ändå, så ni kan ju...
Det var nog allt jag hade att säga.
Eller nej.

Det är fullmånetider nu. Jag har haft en hemsk natt. Tack och lov var jag så trött att jag faktiskt lyckades sova ändå.
Däremot drömde jag att jag blev jagad av en psykopat-clown genom ett sjukhus som samtidigt var bombhotat och jag kunde inte hitta till skyddsrummet. Det var ännu hemskare än det låter.
Fast å andra sidan så drömde jag också att jag flyttade till London, träffade coola folk och hittade min RocknRolla.
Det var faktiskt också hemskt. Men på ett annat sätt. För nu är jag övertygad om att jag kkommer att älska London och att London kommer att älska mig tillbaka. Jag har hittat ett fint universitet med modedesign och marknadsföring. Sounds pretty good to me.
Men vi får se.
Antingen nåt sånt eller så flyttar jag ner på vinst och förlust och lever som den bohem jag förmodligen egentligen är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar