Statcounter

onsdag 22 september 2010

Première Vision

För att ni som vill ska få en så bra bild av min resa till Parsis som möjligt, blir inläggen lite uppdelade mellan de olika dagarna.
Det blir dessutom mycket lättare för mig själv, eftersom jag ännu inte har hunnit sortera och reda ut alla minnen. Allt är med andra ord rätt rörigt just nu.
Bussresan blev ca sju timmar längre än planerat på grund av att någon slags rem bestämde sig för att brista mitt ute i ingenstans, någonstans mellan Borås och Helsingborg. Sen bestämde sig de tyska bilköerna för att välkomna oss med öppna armar. Usch.
Men kl 21 på onsdagen var vi i alla fall framme vid Hotel Jardin De L'Odeon på 7 rue Casimie Delavinge.
Mycket trevligt fast de randiga tygtapeterna i mitt och Saras rum kunde få hela världen att snurra om man var tillräckligt trött och slut.
På torsdagen blev det en tidig morgon då vi fick dressa upp oss till riktiga business women och sedan bar det av till Première Vision, världens största tygmässa och tro mig mina vänner, den är ENORM.
Nolia är en futtig fläck vid jämförelse.
Jag, Sara, Saara och Rebecka hade hand om avdelningen Seduction och trots att vi hade blivit varnade för att vi kunde få stöta på allt möjligt otrevligt beteende, så råkade vi inte ut för något sådant.
Sara och jag lyckades til och med charma en engelsktalande italienare. Goodiegood.
Vi lyckades beställa lite tygprover och fick några på plats.
Trots de bekväma (men proffessionellt snygga) skorna, fick vi rejält ont i fötterna och höll i slutet av dagen på att dö i en sackosäck inne i "biosalongen".
Hade gärna legat kvar där hela natten.
Efter mässan släpade sig nästan hela klassen till en restaurang och åt innan vi släpade oss tillbaka och sov som döda sälar.
Mycket trevlig och lärorik dag i alla fall. Tyvärr fick man inte fota på mässan, MEN alla hade kamera med sig. Tolka det som ni vill, men inga bilder kommer upp här i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar