Statcounter

torsdag 30 september 2010

Jag är hellre en Arial-människa än en Comic Sans-människa

Ingen vettig människa kan väl på allvar gilla Comic Sans?
Nej, det kan man bara inte.
Jag kommer ihåg när min förra rektor kallade kommunstyrelsemän till möten på skolan och inbjudningarna var skrivna med Comic Sans. COMIC SANS. (!!)
Förstår ni?
Nej, inte jag heller.
Comic Sans använder man när man skriver inbjudningar till sitt barns femårskalas, till barnets kompisar.
INTE till kommunstyrelsen. 
Sen fick vi en annan rektor som bjöd oss på sockerkaka och inte envisades med att kalla mig för Malin.
Undra om det hade något med Comic Sans-inbjudningarna att göra?

1 kommentar:

  1. Nä. Sånt som står skrivet med Comic Sans kan man bara inte ta på allvar. Är det något viktigt sp använder man Times New Roman. Så det så :)

    SvaraRadera